marți, 8 mai 2012

Să scăpăm de coşuri împreună

     Acum încep să ma interesez foarte serios cum pot sa ţin acneea su control.  O să îmi fac un program, o dietă şi reguli de igienă stricte!   Lupta cu coşurile durează si îţi trebuie voinţă, încredere, optimism... De aceea m-am gândit să începem această lupta împreună, să ne sprijinim reciproc. ^_^ 


       În primu rând trebuie să  fim conştienţi că nu suntem singurii. De fapt 90% dintre adolescenti suferă de acnee.  Şi acum aflându-vă în aceaşi stare psihică precum a mea veţi zice: "Dar de ce nu pot şi eu sa fac parte din acea minoritate? " Păi să va zic ceva. Coşurile sunt până la urmă o formă a erupţiei microbilor din organism. Dacă nu erupe prin coşuri o face în alt mod şi decât să avem probleme interioare, care poate se tratează greu ş.a. mai bine ştim care  ne e problema, o tratăm şi trăim liniştiţi. Oricum după ce trecem de adolescenţă aceasta problemă dispare. 


 Aici este un site interesant într-un fel, dar mie mi se pare dezarmant. Totuşi dă o explicaţie foarte corectă pentru apariţia coşurilor, însă nu şi pentru eliminarea lor.
        Este vorba despre androgen- un hormon asociat de regulă barbaţilor, dar care la vârsta pubertăţii acţionează la ambele sexe.
  Încă un lucru bine de ştiut de către fete este faptul că machiajul, ascunderea coşurilor nu le ajuta la nimic! Dacă însă ai obiceiul să te machiezi ai grija la urmatorul lucru: produsele pe acre le foloseşti să nu conţină ulei şi să fie non-comedogenic.
  Oricum, vedeti pe site-ul acela explicaţia foarte buna pentru apariţia acneei (mă repet :)) ).


 Aşa... Am mai găsit pe un site ceva interesant.  În primul rând vreau să adaug înainte de a continua că nu o să scăpăm definitiv de coşuri deoarece asta este vârsta. Însă putem să eliminăm din ele. Foarte bine s-au exprimat pe acest site: "Aceşti tineri nu trebuie lăsaţi cu epiderma invadată de efectele exploziei glandulare, de accidentele cutanate care uraţesc obrazul şi îi menţin într-o stare psihică de depresie."


   

Bun. Aici zice aşa: în primul rând trebuie să apelăm la un dermatolog. ADEVĂRAT! Dacă vrem să fim serioşi trebuie să cerem ajutor sspecializat. Acesta , în funcţie de problema noastră ( pentru că fiecare are un caz particular de acnee) ne va da un tratament, nişte sfaturi, o dietă...

   În al doilea rând: să apelăm la ajutorul unei cosmeticiene. POATE!  Aici trebuie să fim foarte atenţi pentru că cosmeticiana la care apelăm trebuie să fie pricepută. În general nu cred că e ceva rău în asta, dar pe primul loc trebuie să fie dermatologul!  Eu zic să mergem înainte la dermato  şi să îl întrebăm pe dermatolog dacă putem apela şi  la ajutorul unei cosmeticiene.Mie mi se pare că se bat cap în cap remediile dermatologului cu rezolvările comestienei...Să vedem ce zice el. 
  [ Eu o să mă duc la dermatolog prin iunie. Vă zic mai înoclo ce o să fac până atunci.] 

 În al treilea rând:  alimentaţia! Cu toate că pe site-ul anterior spunea că nu e importantă, greşea!  Chiar este importantă. Gândiţi-vă şi voi puţin: dacă mâncăm tot timpul numai dulciuri, fast-food uri , bem sucuri cumpărate ( NICIUN SUC NU E NATURAL!!!) , apa minerală etc bineînţeles că în această situaţie organismul nu are de unde să aibă puterea  să regenereze celule şi toate celelalte acţiuni necesare pentru un ten curat şi sănătos.  În schimb, dacă mâncăm fructe, legume, iaurturi naturale ( fără fructe deoarece sunt o mare păcăleală), mâncare gătită acasă, ne facem suc din portcoale sau gref ( voi reveni cu niste reţete naturale), bem apă plată sau de la izvor (daca aveti unul cu apă curată prin apropiere)  atunci sigur  ajutăm organismul foaaaaarte mult!!!!!!! 

  Acolo mai  sunt notate nişte tratamente pentru acasă. Ar fi interesante ele, dar eu zic că cel mai indicat este să consultăm înainte de toate medicul. 

 Ok, eu trebuie să plec acum. Revin diseara sau mâine. 





Un comentariu:

tratament pentru cosuri spunea...

Foarte util articolul!Am invatat foarte multe lucruri despre cum sa iti tratezi acneea!